De Broncode (Jan Sloot)

De Broncode (Jan Sloot)

De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 13:41

From: AHofmann

Ik kreeg een tip van baphonet om dit eens te kijken.
Heel apart allemaal! Zou het echt zijn?



Beschrijving
De broncode is een reconstructie van het onwaarschijnlijke, maar waargebeurde verhaal van de Nederlandse televisiereparateur Jan Sloot die erin slaagde een wereldschokkende coderingstechnologie te ontwikkelen.

In maart 1999 raakte de kroonprins van Philips, Roel Pieper, geïntrigeerd door de ontdekking van Jan Sloot. Hij nam hij de uitvinding mee naar het hart van Silicon Valley om er geldschieters voor te vinden. Binnen enkele jaren zou de revolutionaire technologie honderden miljarden dollars waard zijn, daar waren de grote namen uit het internationale bedrijfsleven, Pieper voorop, van overtuigd. Maar de euforie werd ruw verstoord. Geheel onverwacht overleed Jan Sloot. De broncode van zijn uitvinding nam hij mee het graf in.

Het mysterie rond Sloot houdt de gemoederen tot op de dag van vandaag bezig. De broncode, het langverwachte boek van Quote-journalist en adjunct-hoofdredacteur Eric Smit (1967), biedt een schat aan bizarre en onthullende details die de lezers en betrokkenen uit het (inter)nationale bedrijfsleven nog lang zullen heugen.


Dollartekens in de ogen, list, bedrog, intriges en een fatale afloop. Netwerk reconstrueert het adembenemende verhaal van 'De Bron- code': een economische thriller in de lage landen. Deskundigen zien 'de broncode' als de uitvinding van de eeuw. Jan Sloot is eind jaren '90 de uitvinder van een coderings- technologie die de wereld verbaast.

Roel Pieper
Investeerders rond Sloot - ogenschijnlijk een eenvoudige elektrotechnicus uit Utrecht - weten de grote internationale technologieconcerns te overtuigen van het belang van de uitvinding. Belangrijk daarbij is de rol van dan-Philips-topper Roel Pieper.

Dood
Hij raakt zo overtuigd van Sloots uitvinding dat hij ermee aan de haal gaat. Maar op 11 juli 1999, een dag voordat Sloot zijn uitvinding tot in detail contractueel zal vastleggen, wordt hij dood aangetroffen in zijn tuin in Nieuwegein.

Magische sleutel
En met hem sterft ook “de broncode”, de magische sleutel die hij tot dat moment angstvallig voor zich had gehouden.

Boek 'de broncode'
Over de affaire is de afgelopen week een boek verschenen, dat geschreven is door Eric Smit, adjunct-hoofdredacteur bij het zakenblad Quote. (ISBN 90 5759 156 1).





Nu zijn we al wat jaren verder en er is nog steeds niets wat hier op lijkt. Is het mogelijk of is het fictie?? Ik weet het niet...


Bron: http://forums.mallona.nl/viewtopic.php?f=28&t=319
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 14:00

From: Malena

......
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 14:02

From: AHofmann

Malena schreef:
Dit is een project van mijn partner...Heel grappig om dit hier te zien!!!! Kan er verder niet veel over zeggen, maar wel via PM.

:shock: :roll:
Kun je niets vertellen? Of heeft je partner dan ook gelijk een legertje Philips mannetjes achter zich aan?
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 14:05

From: AHofmann

The year 2038 problem (also known as Unix Millennium Bug, Y2K38 by analogy to the Y2K problem) may cause some computer software to fail before or in the year 2038. The problem affects all software and systems that store system time as a signed 32-bit integer, and interpret this number as the number of seconds since 00:00:00 UTC on Thursday, 1 January 1970.[1] The latest time that can be represented this way is 03:14:07 UTC on Tuesday, 19 January 2038.[2] Times beyond this moment will "wrap around" and be stored internally as a negative number, which these systems will interpret as a date in 1901 rather than 2038. This will likely cause problems for users of these systems due to erroneous calculations.

Zou Jan de broncode van nullen en 1en hebben weten om te zetten naar het alfabet met 0-9 erbij? Dat zou betekenen dat het allemaal dus honderden malen sneller zou werken. Op elke chip die de normale binaire code zou gebruiken...

Check!
Code: Selecteer alles
010101110110000101100001011100100110111101101101001000000110011101100101011000
100111001001110101011010010110101101100101011011100010000001110111011001010010000001
1011100110100101100101011101000010000001100001001000000111010001101111011101000010000001111010


http://www.roubaixinteractive.com/PlayG ... o_Text.asp

Zet je toch aan het denken dat die cijfers in tekst veel kleiner zouden worden en dus sneller verwerkt zouden worden ;)
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 14:06

From: Wings

Wow
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 14:07

From: Weededed

AHofmann schreef:
Zou Jan de broncode van nullen en 1en hebben weten om te zetten naar het alfabet met 0-9 erbij? Dat zou betekenen dat het allemaal dus honderden malen sneller zou werken. Op elke chip die de normale binaire code zou gebruiken...


Het gebeurt normaal juist andersom, dat het alfabet + 0-9 omgezet wordt in eentjes en nulletjes, omdat dat nodig is voor de werking van een computer.
Als er een eentje staat wordt er een stroompje verstuurd en als er een nulletje staat wordt er geen stroompje verstuurd, en dat kan de computer omrekenen naar letters en getallen en vice versa.
Als je dus ipv alleen maar een eentje (stroom) en een nul (geen stroom) alle letters van het alfabet en ook nog eens alle cijfers moet gaan doorsturen als verschillende signalen dan zit je dus aan 34 verschillende signalen die verstuurd moeten worden en geinterpreteerd moeten worden als 34 verschillende signalen.
Dat zou misschien met verschillende stroomsterktes kunnen maar aangezien stroom normaal al fluctueert kan dat dus nooit nauwkeurig gedaan worden.
Dat is ook precies hoe kabelinternet werkt, maar dan met lichtbundels ipv stroom.
Dus volgens mij kan er niet zomaar afgeweken worden van het gebruik van de binaire basiscode van computers aangezien de techniek dan aangepast moet worden voor het versturen van meerdere verschillende pulsen.

Het klinkt sowieso een beetje vaag.
Hij heeft dus een stukje software en een kastje wat extern aangesloten wordt waardoor er blijkbaar meerdere video´s tegelijk afgespeeld konden worden wat voor die tijd heel wat was.
Dat kan gewoon niet kloppen aangezien de computer uiteindelijk toch ook afhankelijk is van het geheugen van je videokaart voor het weergeven van het beeld, processorsnelheid voor alle bewerkingen, ram, en de snelheid van het medium (cd, harde schijf).
Je kan nog zo'n snelle computer hebben maar als je harde schijf of cd/dvd speler trager is dan wat je computer aankan dan zal in dit geval dus het videobeeld niet vlekkeloos kunnen lopen. En dan kun je nog zoveel software maken en kastjes eraan koppelen maar dat maakt de rest echt niet sneller.

Of die man was iets heel buitengewoons op het spoor waar ik de ballen van snap, of het is allemaal niet wat het lijkt. Ik denk toch dat het het tweede is.
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 14:09

From: Jasmin

Het alibi van Roel Pieper:

http://www.jansloot.nl/js_dbc_004.htm
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 14:10

From: Baphomet

Roel Pieper is sowieso NIET te vertrouwen. Het zal pak en beet eind jaren 90 begin deze eeuw geweest zijn dat ik naar een meeting ging voor jonge entrepreneurs en investeerders in Amsterdam. In een cafe (ik meen Ovidus) achter het Magna Plaza. De naam van deze maandelijks terugkerende avond voor investeerders en mensen met ideeën op het gebied van internet was geloof ik: "First Tuesday" o.i.d.

Anyways, ik had destijds een plan / uitvinding en kwam op een zo'n avond met Roel Pieper in contact. Hij en nog 2 mensen hadden opvallend veel interesse in mijn idee. Ik kwam er vrijwel direct dankzij mijn intuïtie achter dat deze man NIET te vertrouwen was en ik kende hem verder in het geheel NIET. Toen ik na meerdere ontmoetingen en telefoongesprekken aan had gegeven niet met hun in zee te willen werd de toon van de conversatie opeens heel anders en behoorlijk onaangenaam. Ik was toen nog jong, begin 20 zal ik geweest zijn en dit maakte destijds zo veel indruk dat ik besloot het plan, de mensen en die avonden in Amsterdam maar even helemaal op een spreekwoordelijk lager pitje te zetten.

En zo denk ik dat Jan Sloot een idee had dat nog veel meer impact zou kunnen hebben gehad dan het zeer simpele maar toch ook lucratieve idee van mij. We leven in een rare wereld en onderschat de rol van Nederland en de Nederlandse Multinationals absoluut niet.

Zo heb ik naar dit Jan Sloot verhaal dus ook bijna 2 jaar uitvoerig onderzoek gedaan, en dat is ook exact de reden dat ik daarover niet al te veel HIER kwijt wil en kan. Dit zou namelijk vandaag de dag ook voor mij nog steeds verstrekkende gevolgen kunnen hebben. Maar ik tipte het aan AHofmann omdat ik het wel iets vind dat interessant genoeg is om te delen met anderen, dit verhaal stinkt namelijk aan alle kanten!
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21

Re: De Broncode (Jan Sloot)

Berichtdoor Webmaster » vr 27 aug 2010, 14:11

From: Jasmin

Ineens begrijp ik je beter, @Baphoo... Die Pieper leek me een rare, en daardoor besloot ik dat het hele Sloot verhaal mogelijk overtrokken en overspannen was....
Avatar gebruiker
Webmaster
Beheerder
 
Berichten: 1848
Geregistreerd: za 14 aug 2010, 13:21


Keer terug naar Mallona (0310)