Jan Sloot

Jan Sloot

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:24

From: Reintje

We dwalen af...,

Denk niet dat dat uitmaakt, als t nodig verplaatst modje dit topic wel, jullie mening is per slot van rekening ook op een soort gelijke manier ontstaan .

Nee joh... 't is Off Topic en daar kan natuurlijk veel. Het gaat mij meer om de oorspronkelijk vraag ook voor anderen weer even aan te halen...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:25

From: VMSW

't maakt mij niet uit wat er mee gebeurt; er is nu een heel ander onderwerp gekomen, maar nog steeds interessant...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:26

From: Thijs

We dwalen af..., maar laatst was er een man op TV die op kippenvet (restproduct van zijn vleesverwerkend bedrijf) een vrachtwagen laat rijden.....

'k Meen dat hij verder weinig met zijn vinding wil doen omdat het on-ethisch is om speciaal kippen voor dit doel te fokken (en natuurlijk te doden)...

En wat stootte deze auto uit, eieren? :D En als je wou toeteren kakelke die.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:28

From: Reintje

We dwalen af..., maar laatst was er een man op TV die op kippenvet (restproduct van zijn vleesverwerkend bedrijf) een vrachtwagen laat rijden.....

'k Meen dat hij verder weinig met zijn vinding wil doen omdat het on-ethisch is om speciaal kippen voor dit doel te fokken (en natuurlijk te doden)...

En wat stootte deze auto uit, eieren? :D En als je wou toeteren kakelke die.

Vast wel... :D

Maar uh... bloedserieus hoor.... Hij kon zelfs overschakelen -zonder haperen - van diesel naar kippenvet en vice versa...- Als het op 1 april was uitgezonden, had ik het niet geloofd...
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:30

From: Eagle_Erwin

Zo is ook op zeer duistere wijze de uitvinder van de auto op water op raadselachtige wijze van de aard bodem verdwenen. Tevens met zijn ideeën en ontwikkelingen.

Dat had ik ook ergens gelezen.
Ik had graag een auto op water gehad.

Normaal geloof ik ook wel in zulke 'vernieuwende' dingen, maar hier heb ik toch ernstig mijn twijfels. Namelijk, de beweging van een auto ontstaat door de omzetting van energie. Water is energetisch gezien een pruts-product. Dus mocht dit waar zijn en de auto op water echt kunnen bestaan, dan zou ook de moderne natuurkunde en energieleer omgegooid moeten worden: je hebt namelijk geen energie nodig om je voor te bewegen. En dat gaat mij net iets te ver. Natuurlijk, de meeste natuurkunde wetten zijn verbeteringen van eerdere wetten en door vreemde ideeën ontstaan, maar ik heb toch het idee dat ze 'af' en 'goed' zijn zoals ze nu zijn. M.a.w. als ik iets lees dat in stijd is met de natuurwetten, dan krijg ik ernstige twijfels.

Gelukkig is het verhaal van Jan Sloot niet in stijd met natuurkundewetten, dus daar geloof ik nog wel in.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:31

From: Nybble

Natuurlijk, de meeste natuurkunde wetten zijn verbeteringen van eerdere wetten en door vreemde ideeën ontstaan, maar ik heb toch het idee dat ze 'af' en 'goed' zijn zoals ze nu zijn. M.a.w. als ik iets lees dat in stijd is met de natuurwetten, dan krijg ik ernstige twijfels.

En dat zijn juist die gedachtes die de vooruitgang tegenhouden.

Ik noem een voorbeeld: er is al bepaald dat sneller dan het licht reizen onmogelijk is. Wie heeft dat bepaald en hoe is hij tot deze conclusie gekomen; hoe heeft hij dat berekend? Wij nemen dat als zoete koek aan en berusten erin: lekker makkelijk toch?

Mijn redenering is nu: als je sneller dan het licht wilt reizen, dan moet je reizen op licht als energiebron en accelereren op licht: dan zou je zelfs sneller dan het licht kunnen reizen......
Het is maar een idee, of dit ooit zal kunnen dat weet ik niet, maar mijn ideeën houden niet op te bestaan door de bepaling of (foute?) berekening van een ander.
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:32

From: Ctrlaltdelete

Als je sneller dan het licht kunt reizen, wordt je nooit geflitst :mrgreen:
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:33

From: Reintje

:D
M.a.w. als ik iets lees dat in stijd is met de natuurwetten,

Even een duit in het zakje doen: Zwaartekracht is een natuurwet; maar er zijn ook op aarde methoden mogelijk dat je zwaartekracht kunt manipuleren.....
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:34

From: VMSW

@ctrlaltdelete: dát is nog eens een handig iets.. bespaard geld.., ik ben alleen bang dat je eerder botsingen krijgt.. en de 1 seconde reactietijd is een eeuwigheid vergeleken met sneller dan licht.
@Reintje: mooie!

Snelle berekening:
299792458 meter per seconde = het licht
1 seconde reactietijd (schriktijd): 299792458 meter verder = 299792,458 kilometer verder.. en daarnaast moet ook nog de remweg komen (of zijn er dan ook supersterke remmen ofzo...
Voordat je eindelijk hebt beseft dat je tegen een andere (slome) auto bent gebotst, ben je al bijna 8 keer de wereld rond.
En dan hebben we nog niet gesproken over een botsing met een auto met ook lichtsnelheid, echter deze vanaf de andere kant, en waarbij je de snelheden bij elkaar mag optellen (heb je wel een zeer goede airback nodig..

Overigens, ctrlaltdelete en nybble, wat zijn jullie al vroeg op :)
Ik vind het al erg dat ik voor m'n school al om 6:50 op moet.. maar jullie om 5:17 en 5:41!!
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

Re: Jan Sloot

Berichtdoor Michael1954 » do 26 aug 2010, 12:35

From: Nybble

Ctrlaltdelete en ik houden elkaar wakker: we zetten enorme potten koffie op een ander forum :)
Avatar gebruiker
Michael1954
 
Berichten: 3618
Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 16:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Computer Idee (0806)

cron