Broncode documantaire Netwerk

Broncode documantaire Netwerk

Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » za 23 okt 2010, 16:53

From: Chill...


De broncode

Alles draait in ‘De Broncode’ om de uitvinding van de 54-jarige elektrotechnicus Jan Sloot uit Nieuwegein. Hij ontwikkelt eind jaren negentig een techniek die de distributie van videobeelden op internet duizend keer versnelt. Sloot houdt de vinding geheim en bewaart de noodzakelijke broncode in een kluis.

Met hulp van voormalig Philips-topman Roel Pieper krijgt hij werelds belangrijkste investeerders enthousiast. Maar de uitvinder kan maar kort van zijn erkenning genieten. Hij krijgt een hartaanval en neemt het geheim van zijn technologie mee in zijn graf. De sleutel tot onmetelijke rijkdom is eensklaps verloren. Of is er iemand met de vinding vandoor? Programmamaker Kees Wieringa werd op het spoor gezet door Quote-redacteur Eric Smit.

Met behulp van Roel Pieper demonstreert Sloot zijn vinding in de Verenigde Staten. De Amerikanen zijn wildenthousiast. Een van de belangrijkste investeerders op dit gebied, Tom Perkins, voorspelt dat Sloot één van de rijkste mensen ter wereld zal worden. Twee dagen daarna sterft Sloot echter aan een hartaanval.

Het gezelschap van investeerders is op dat moment zeer divers: een keukenhandelaar, een projectontwikkelaar tevens campingeigenaar, een grootinvesteerder en Roel Pieper.
In ‘De Broncode’ komen ze allemaal aan het woord, ook over hun motivatie om zoveel geld in dit project te steken. Ook zoon Ben komt aan het woord. Hij vertrouwt de dood van zijn vader niet, maar kan niets bewijzen.
Alle ingrediënten voor een spannende 'krimi' lijken voor handen. Programmamaker Wieringa vraagt zich ondertussen af of het mogelijk is om met een enkele vinding 'alles' te bereiken of dat dat per definitie tot 'niets' leidt.

Wie heeft beide afleveringen gezien? En wat vond je ervan?

klik hier voor de documentaire van Netwerk




Bron: http://partyflock.nl/topic/706384/PAGE/1.html
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » za 23 okt 2010, 16:55

From: K-Billy

Heb gister deel 2 gezien, het is een vreemd verhaal, boeiende documataire.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 13:39

From: -Catwoman-

:roll:
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 13:45

From: Afwazig!!!

Heb het artikel gelezen in de nieuwe Revu...
Wel een opmerkelijk verhaal..
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 13:46

From: EastSideGait

Voor mensen die het niet gezien hebben: *hier staat* een artikel uit de Quote waarin de affaire ook wordt beschreven..
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 13:47

From: <<Digi­tal_Ox­ygen_D­o2>>

Ik heb ze alle twee met veel plezier bekeken en was zeer onder de indruk van de broncode zelf, k ben er van overtuigt dat de meneer sloot vermoord is!!!
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 13:48

From: AlexAlmelo

Ik heb beide afleveringen gezien,
ik vind het een appart verhaal.

Ik weet niet wat er van waar is en wat niet. :?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 13:49

From: AAPbanaan

Of hij vermoord is? Ik weet het niet. Hij was ten slotte al een hartpatient en stond tijdens die onderhandelingen en aan de vooravond van de contractondertekening (mooi scrabble-woord) erg onder druk.

Bovendien zal zijn uitvinding, als het waar is, vanzelf een keer in een of andere hoedanigheid opduiken. Maar het gekonkel van Dhr. Pieper (geeft ook les aan mijn Universiteit) viel me behoorlijk tegen.

Vooral de bewering dat Philips er niets mee wou doen (wat hij in een uitzending van Netwerk in 2001 beweerde die ik toen ook heb gezien) blijkt dus niet te kloppen.

Jammer voor de familie dat ze geen poot hebben om op te staan als ze later hun rechten willen doen toekomen bij het eventuele gebruik van de algoritmes.

Maar als informaticus ik blijf wel sceptisch :D
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 13:50

From: Casper

Heb het gister gezien. waren idd wel aantal rare dingen eromheen ebeurt, maar dat ie vermoord geloof ik niet zo in eigenlijk. Nu hebben ze namelijk helemaal nix meer.

Het geheim heeft ie dmv een chip misschien wel in zn eigen lichaam geinplanteerd. Dit is natuurlijk de veiligste plaats om het te bewaren.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode documantaire Netwerk

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 13:50

From: AAPbanaan

Het geheim heeft ie dmv een chip misschien wel in zn eigen lichaam geinplanteerd. Dit is natuurlijk de veiligste plaats om het te bewaren.

Yeah right... dat soort huis-tuin-en-keuken-operaties doe je makkelijk even zelf. En ik kan me niet voorstellen dat die paranoide gast (want dat was hij!) een arts voor dergelijke grappen in de arm heeft genomen.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Volgende

Keer terug naar Party Flock (1204)

cron