Broncode Jan Sloot fictie of .....

Broncode Jan Sloot fictie of .....

Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » za 23 okt 2010, 14:34

From: Pesan


Broncode Jan Sloot fictie of .....

Vanavond bij netwerk op tv het vervolg van het verhaal Jan Sloot
zie ook: http://www.gids.nl/techno/jan-sloot.html
De Nieuwegeiner die een broncode had ontworpen om een dvd kwaliteit film terug te brengen tot 1 kbyte.

Het werkte ongeveer zo: Alle films hebben een universele basiscode, die sla je op in een 'speler' en dit neemt enige MB'tjes in beslag. De aanvulling daarop die de film uniek maakt staat als een soort sleutel op een chipkaart. Op een chipkaart van 64Kb kunnen dus 64 films op dvd kwaliteit.

Nu ga ik filosoferen:
Je hebt bitmap en vector afbeelingen, bitmaps (paint) nemen door hun gigantische hoeveelheid enen en nullen veel geheugen in beslag.
Vectorafbeeldingen berekenen de tekening en alleen deze berekening wordt opgeslagen. Hierdoor wordt veel geheugen bespaart (presentations).

Je hebt databases, databases combineren vaste gegevens met variabele gegevens en geven een eindproduct. Door herhaald voorkomende data slechts 1x op te slaan spaar je ook daarmee veel geheugen uit.

Misschien had Jan Sloot iets bedacht waardoor je de wijzigingen in frames van een film berekend en aanvult met database gegevens waardoor je slechts een fractie van de frame in de vorm van een formule hoeft te bewaren. Door dit niet om te hoeven zetten naar enen en nullen die dmv een laser van een disk gelezen moeten worden, maar direkt van een chip of eprom af te lezen spaar je ook weer besturings gegevens uit.

Natuurlijk moet dit in de doofpot, anders gaan wereldwijd vele bedrijven failliet die informatie dragers en spelers produceren. Denk zelf maar eens na over de gigantische hoeveelheid toepassingen.

Mijn theorie is natuurlijk maar een gok, hoe denk jij dat de broncode van Jan Sloot werkte?





Bron: http://nl.hardware.info/forum/threads/5 ... ie-of-.....
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 07:26

From: Nicos

Ik vind wel raar dat die Jan Sloot net voor de dag dat de deal gesloten zou worden overleed.

Ik denk wel dat het waar is. Ik begrijp alleen dit niet: als ze het kastje hebben dan weten ze toch wel hoe het werkt ?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 07:28

From: Zeelandrulez

De Nieuwegeiner die een broncode had ontworpen om een dvd kwaliteit film terug te brengen tot 1 kbyte.

Een hele film? Of 1 seconde film?
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 07:28

From: Newton

Heb het ook gezien afgelopen vrijdag. Naast dat er alleen maar figuren (investeerders, zoon en auteur) aan het woord kwamen, die allemaal hun eigen redenen hebben om het verhaal "mooi" te vertellen blijft het mij te vaag. Los van dat er niks concreets bestaat over de manier waarop het zou werken vind ik het ook zeer apart dat wanneer iemand op zo'n moment overlijdt dat er geen sectie wordt verricht. Zeker als je die zoon erover hoort die het bijna zeker weet dan lijkt me dat je dat wel laat uitvoeren. In mijn geval denk ik: Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan zal het wel niet waar zijn.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 07:29

From: Constant Mak

Een ongeloofwaardige samenzweringstheorie over een vermeende uitvinding op een zolderkamer, waar allerlei Nieuwe Economie goeroes zoals Roel Pieper zijn ingetuind. Fantastisch product, videofilms van 6 GB verkopen en verzenden door extreme gecomprimeerde films (een string van 1kb tekst) naar je mobiel te SMS-en. Dit laat weer zien dat visionaire IT goeroes beter naar de schoolbanken van de Oude Economie kunnen terugkeren om hun elementaire IT kennis bij te brengen.

Mooiste moment van deel 1: op het moment supreme van de productpresentatie waaraan een megashow spectakel vooraf ging, struikelt Jan Sloot en valt het kastje in duigen. Wat een pech (ik denk doortraptheid).

Het beruchte zwarte kastje zat trouwens op een laptop aangesloten, maar er is een "selfproclaimed" IT goeroe die zegt dat het lampje van de harddisk van de laptop uit bleef en dat was het bewijs dat de films op het zwarte kastje zat (ik denk dat het lampje uitbleef omdat de films al in het interne geheugen waren geladen).
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 07:30

From: David van Dantzig

Of er zat een harde schijf in 't zwarte kastje :)
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 08:10

From: Gerben Hoekstra

Tot ze iets werkends laten zien, neem ik het maar met een wagonlading zout...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 08:11

From: André

Ik vond het een zeer intrigerend verhaal, en ga dan ook deel 2 vanavond bekijken. Deed me denken aan de man die een nieuw soort motor ontwikkelde, en werd vermoord voordat hij alles openbaar maakte. Ze dachten aan een afrekening van benzine magnaten, maar later bleek er iets anders achter te zitten. Werd ook een boek over geschreven, door Appie Baantjer...
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 08:12

From: Gerben Hoekstra

Er duiken ook met enige regelmaat verhalen over fractal compression op. Daar zal dit ook wel weer een variant op zijn. Heb ook wel eens een daarop gebaseerd modem protocol gezien en gebruikt. Resultaat was nul komma nul.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Re: Broncode Jan Sloot fictie of .....

Berichtdoor Johan1951 » zo 24 okt 2010, 08:13

From: Constant Mak

Er was ooit een website met de 100 grootste (vermeende) samenzweringen, helaas is de website verwijderd nadat de maker het overzicht in een boek ging publiceren. Ik denk dat Jan Sloot met stip de top tien in gaat (naast Elvis die nog zou leven). Het verhaal heeft alle kenmerken van een samenzweringstheorie: geen spat bewijs, veel indirecte aanwijzingen, duistere grootindustriëlen (geld en macht), een geheimzinnig overlijden etc. Ook "klopt" het verhaal te mooi, de kleine man (David) tegen de grootindustrielen (Goliath).

Ik ben benieuwd wanneer de filmversie van het Jan Sloot verhaal uitkomt.
Avatar gebruiker
Johan1951
 
Berichten: 3752
Geregistreerd: di 31 aug 2010, 17:04

Volgende

Keer terug naar Hardeware.info (1004)

cron